.
| | |DASHBOARD| | | | | |INFORMASI| | | | | |ILMU AGAMA| | | | | |KATA HATI| | || | |TERJAH| | || | |SHOUTBOX| | || | |DOWNLOAD| | |

(●.•) FACEBOOK (●.•)

FOLLOW ME

Selamat Berpuasa

 
Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dan Selamat berpuasa.. Mohon maaf atas segala khilaf yang ada. Semoga amal ibadah kita akan mendapat keberkatan dari Allah swt. InsyaAllah.
.
  • Lafaz niat untuk puasa sebulan, niat pada awal ramadhan:

Ertinya: "Sahaja aku puasa bulan Ramadhan seluruhnya pada tahun ini kerana Allah Ta'ala"
  • Lafaz niat harian untuk puasa di bulan ramadhan:

Ertinya: "Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan pada tahun ini kerana Allah Ta'ala"
Maka dengan berbuat demikian kita telah mengambil jalan selamat, iaitu kita mesti berusaha untuk berniat setiap hari dalam masa yang sama kalau ada hari yang terlupa untuk berniat maka cukuplah niat kita pada permulaan Ramadan untuk sebulan.

  • Lafaz doa untuk berbuka puasa:

Ertinya: "Ya Allah, keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat Mu, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih"


 

No comments:

(●.•) ANOTHER POSTS (●.•)